Frågor & Svar

Frågor & Svar

 

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna. Om du inte hittar svar på din fråga kan du maila josefin@nyavanor.se så hjälper jag dig.

 

 

> Hur betalar jag?

 

Betalningsinformation får du i mailet med bekräftelse på anmälan till någon av kurserna.

 

> Hur långt in i graviditeten kan jag vara med på gravidträning?

 

NyaVanors gravidträning riktar sig till dig som har en normal graviditet, utan komplikationer. Övningarna under NyaVanors gravidträning är säkra och anpassade efter att kunna utföras under hela graviditeten. Övningarna under gravidträningen anpassas efter deltagarnas förutsättningar.

 

> När kan jag börja träna hos dig efter graviditet?

 

MammaMage START riktar sig till helt nyblivna mammor och här kan du börja redan innan du varit på din efterkontroll (från 3 veckor efter förlossning), då alla övningar är anpassade och säkra för en nybliven mamma.

 

Alla som varit på återbesök och fått klartecken från sin barnmorska är välkomna till NyaVanors mammaträning (BAS, FORTSÄTTNING). Återbesök hos barnmorska sker vanligtvis ca 6-8 veckor efter förlossning. Givetvis är det också beroende på hur omständigheter varit under graviditet och förlossning. Prata med din barnmorska om du känner dig osäker. För att delta på MammaPOWER rekommenderas att det gått minst 6 månader sedan förlossning.

 

> Kan min bebis följa med?

 

Givetvis! Ta gärna med en filt som din bebis kan ligga på. En leksak kan också vara bra.

 

> Kan äldre syskon följa med?

 

De är också välkomna! NyaVanors träningslokal är utrustad med lekhörna för barnen.

 

> Mitt/mina barn är lite äldre. Kan jag ändå vara med på träningen?

 

Självklart! Jag erbjuder flera olika nivåer av träning och du väljer den som passar dig bäst. Det fins också möjlighet att byta nivå i mån av plats. Övningarna kan göras mer eller mindre utmanande i alla nivåer. MammaMage START är för dig som önskar komma så tidigt som möjligt efter förlossning och få bästa förutsättningarna för återhämtning i djupa magen och bäckenbotten.

Mammaträning BAS är träningen för dig som vill komma igång med träning efter graviditet på ett skonsamt sätt. Mammaträning FORTSÄTTNING passar bra för dig som fått barn för ett tag sedan och känner dig redo för nya utmaningar i träningen. Mamma POWER passar utmärkt om du önskar lite tuffare träning med mål att bli starkare.

 

 

 

Registrerad för F-skatt

NYAVANOR.SE © All Rights Reserved